4.1.1 Yhteydet asiakkaisiin

Yritysryhmä: Palvelutoimintayritykset
Yritystyyppi: Arkkitehti -, insinööri – ja suunnittelutoimistot

Yritys
Olemme teollisuuden suunnittelua tekevä yritys, joka pystyy tekemään joko uuden tai uudistettavan teollisuuslaitoksen prosessisuunnittelua, mekaanista tehdassuunnittelua, sähköistyssuunnittelua, automaatiosuunnittelua ja tietoteknistä suunnittelua. Asiakkaitamme ovat teollisuuslaitokset ja projektitoimituksia teollisuudelle suorittavat yritykset.

Käyttökuvaus
Yhteydet asiakkaisiin

Käytämme Edico – palvelua monella tavalla eri asioiden hoitamiseen asiakkaidemme kanssa. Suuri osa asioista on luottamuksellisia ja on tärkeää, että ne säilyvät varmasti myös sellaisina. Yhteydet voidaan luoda juuri sellaisten henkilöiden välille asiakkaan ja meidän organisaatiossamme, joita tietyt asiat koskevat.

  1. Samanaikainen yhteinen istunto. Käytämme tätä istuntomuotoa lähes kaikkien asiakkaidemme edustajien kanssa. Puhelinta, tekstiviestiä tai sähköpostia käytämme vain Edico SCF – istunnon alkuajasta sopimiseen ja niiden kutsuttavien asiakkaan edustajien, jotka ovat ensimmäistä kertaa kutsuttuja istuntoon, informoimiseen Edicon käytöstä. Avaamme näissä yhteisissä istunnoissa aina vähintään ääniyhteyden, mutta tavallisesti myös videoyhteyden.
    Aikaa ja kustannuksia säästyy paljon, koska puhelinkulut jäävät pois istunnon ajalta, matkakulut jäävät kokonaan pois, samoin jää pois mahdollinen matkustusaika. Asioiden käsittely on tehokasta, koska me lataamme valmiiksi Edico SCF – istuntoon ensimmäiseksi kokouksen työjärjestystiedoston ja sitten kaikki ne tiedostot, jotka aiomme esitellä asiakkaalle. Asiakas puolestaan varaa omalle tietokoneelleen kaikki ne tiedostot, joita hän aikoo esitellä meille. Esiteltävät asiat (tiedostot) näkyvät kaikkien osanottajien näytöissä samaan aikaan. Tarvittaessa jokainen osanottaja voi ladata tiedoston omalle koneelleen ja tallentaa ja tulostaa sen.
  2. Eri aikainen eli avoin istunto. Tämä istuntomuoto on voimassa jatkuvasti tai ilmoitetun ajan sekä meille ohjelman haltijoille että kaikille kutsutuille asiakkaan edustajille. Osanottajat (sekä kutsuja eli ohjelman haltija ja kutsutut) voivat käydä katsomassa istunnossa olevia tiedostoja, he voivat ladata uusia tiedostoja istuntoon tai istunnosta omalle koneelleen ja voivat lähettää Chat – viestejä muille osallistujille silloin kuin se heille sopii. Usein ihmiset jättävät viestejä puhuttuina videotiedostoina silloin kuin asian selvitys sitä vaatii ja esim. aikaerojen vuoksi samanaikaisen yhteisen Edico SCF – istunnon järjestäminen on hankalaa.

Asiakkaiden kanssa käsitettäviä asioita. Markkinointi, tarjoukset, tilaukset, tilausvahvistukset, projektiasiat, yhteistyöasiat, muut asiat.

Suurin etu on tehokkuuden ohella kuitenkin se, että voi ihmisten kesken, ilman pelkoa tietojen vuotamisesta, vaihtaa luottamuksellisia tietoja tai mitä tahansa tietoja joko samanaikaisissa istunnoissa tai eriaikaisissa istunnoissa.